Sarajevo 96.5 MHz | Travnik 90.7 MHz | Zenica 87.7 MHz | Tuzla 95.4 MHz | Mostar 100.9 MHz | Bihać 99.1 MHz | Banja Luka 100.4 MHz

Kotor Varoš 91.6 | Fojnica 90.7 | Doboj 90.1 | Bužim 98.1 | Foča 101.7 | Stolac 88.7 | Višegrad, Goražde 95.9

Bugojno 100.1 | Sanski Most 102.2 | Bratunac 99.3 | Konjic 94.2 | Zavidovići 103.8 | Srebrenik 95.4

Slušajte uživo

Koordinator Medžlisa IZ-e Srebrenik za socijalnu brigu, boravio kod sirijskih izbjeglica

, Published in Humanost Featured

Jasmin-ef. Begunić, koordinator Medžlisa IZ-e Srebrenik za socijalnu brigu, boravio kod sirijskih izbjeglica. On je u Reyhanliju -Turska boravio od 4. do 7. aprila 2017. god. (grad na tursko-sirijskoj granici). Tim povodom smo razgovarali sa Jasmin-ef.

Kako smo već i pisali u mjesecu martu u Srebreniku je u organizaciji Medžlisa Islamske zajednice Srebrenik i MFS Emmaus-a provedena akcija prikupljanja humanitarne pomoći za izbjeglice iz Sirije. Sva prikupljena pomoć otpremljena je prema gradu Reyhanli koji se nalazi na tursko-sirijskoj granici. Konvoji su stigli do sirijskih izbjeglica, istakao je Jasmin-ef. Begunić, koordinator za socijalnu brigu pri Medžlisu Srebrenik, koji se proteklih dana nalazio u Reyhanli kako bi dočekao konvoj gdje je smještena pomoć i od naroda iz Srebrenika, te izvršio ovu plemenitu akciju.

ODLAZAK U REYHANLI

„Dana 3. aprila sa još dvojicom svojih kolega iz Brčkog i Gradačca otputovao sam u Tursku, grad Reyhanli koji se nalazi na samom jugu Turske, uz s sirijsku granicu, kako bih dočekao konvoj sa humanitarnom pomoći koji je krenuo iz Bosne 30.3.2017 god. Sa nama su bili i prestavnici MFS EMMAUS-a . Iz Sarajeva smo imali let u 11h i 10 min, u Istanbul smo stigli oko 14h. Let sa Istanbulskog aerodroma za Hatay je bio planiran u 16h i 30min. Nakon što smo stigli u Hatay, sa kombi vozilom smo prebačeni u Reyhanli koji je udaljen oko 60 km od aerodroma u Hatayu. U Reyhanli smo stigli oko 21h i 30 min“.

POSJETA LOGISTIČKOM CENTRU IHH

„Utorak 4. aprila u 10h smo posjetili glavni logistički centar u Reyhanliju koji je oformila humanitarna organizacija IHH. Posjetili smo direktora tog centra koji nas je upoznao o trenutnoj situaciji u tom logističkom centru, o njihovim planovima i upoznao nas je i o dešavanjima u Siriji. Moglo se primijetiti na tom sastanku da je situacija veoma teška kad su u pitanju izbjeglice koje su smještene u gradu Reyhanliju, kao i onih koji su smješteni u šatorskim naseljima na teritoriji Sirije. Direktor IHH u Reyhanliju zahvalio nam se na humanitarnom konvoju od 16 šlepera , jer je bio itekako potreban kako bi se prehranile izbjeglice iz Sirije“.

RAD U PEKARI

U utorak, 04.04.2017. godine su posjetili pekaru u kojoj prave lepine za sirijske izbjeglice. Ova pekara u toku dana napravi oko 140 000 lepina, koje pakuju u vrećice po deset lepina i dijele za porodicu od pet članova. Prema riječima Jasmin-ef. Begunića to im je hrana za jedan dan.

Za dan potroše 10 tona brašna. “Jutros smo pomagali radnicima pekare kako bi na vrijeme dostavili hranu izbjeglicama. U pekari smo se uvjerili u zaista veliki kapacitet pekare,ostali smo dva sata gdje smo se trudili da pomognemo njihovim radnicima kako bi lepine što prije bile spakovane i distribuirane u šatorska naselja. Taj dan smo obišli i magacin u tom logističkom centu gdje se moglo primijetiti oskudno stanje u magacinu“.

DJEVOJČICE JETIMI...

„Nešto oko 17h primijetili smo okupljanje djevojčica koje su bile jednoobrazno obučene, bili smo radoznali pa smo se raspitali o čemu se radi, saznali smo da jedna humanitarna organizacija iz Qatra organizuje druženje sirijiskih djevojčica jetima, pogledi su nam se zaledili kad smo vidjeli koji je broj te djece, i jednako su pristizale, pokušali smo im prići, samo su nas posmatrale a njihov pogled nam je sve govorio, vidjela se tuga, njihove oči i naše oči su se mogle sporazumjeti i ako nismo komunicirali. Za trenutak sam zaboravio gdje sam, želja mi je bila da te jetime utješim, da im kažem da sam iz Bosne i da se suosjećamo s njima, ali brzo su nestajale“.

KONVOJ
Dana 5. aprila oko 10h sati dobijamo informaciju da konvoj oko 12h kreće iz Istanbula i da ga možemo očekivati u četvrtak oko 20h naveče“.

POSJETA JETIMIMA

„Uz pratnju jednog prestavnika IHH krenuli smo u posjetu kućama gdje su smješteni jetimi iz Sirije. Posjetili smo tri kuće u kojima je smješteno po 60 jetima uzrast od 3-12 godina.
Taj dan bio je najteži. Ulazimo u kuću ne znajući šta ćemo vidjeti, sama pomisao na 60 djece očekivali smo dječi govor, smijeh, igru, ali nažalost zatičemo muk, tišinu, djeca su tu, ali se ne čuju. Sve je puno djece, hodnik, sobe i svaki drugi prostor u kući. Ulazimo u sobu naši pogledi i njihovi se susreću, njihove oči nam sve govori. Vrlo brzo se oči napuniše suzama, sjetih se naše djece koje blagodati imaju: mobitle,laptope, bicikla, svako dijete po jednu sobu, a ovdje u jednoj sobi njih 15, nemaju ni spužvi za spavanje, sve je prazno, sjede naslonjeni uz zid. Svi mi smo sjeli, niko ništa ne govori, ne dižemo glave, jer su nam oči pune suza. Djeca nas gledaju, pokušavamo se prisabrati, ne možemo, same suze idu. U putu smo svratili u market kako bismo kupili jetimima poklone. Svako dijete je isto, puno radoznalosti, njihove očice su uprte u vrećice koje smo donijeli sa sobom. Nakon desetak minuta vraća nam se snaga da obavimo svoj zadatak, prilazimo djeci, polahko ih oslobađamo straha, svako od nas uzima po jedno dijete u krilo, milujemo ih, uručujemo im poklone (slatkiše koje smo kupili). Vrlo brzo se djeca navikavaju na nas, osjeti se da su željna igre, zabave, roditeljske ljubavi“.

ŠATORSKO NASELJE

„Nakon teškog i potresnog dana, poslije ikindije dolazimo do najbližeg mjesta od kojeg se vidi šatorsko naselje u kojem je smješteno oko 70 000 sirijskih izbjeglica. Šatori su sa po 16 kvadrata u kojem je smješteno po 10 i više članova porodice. Ispred njih se nalazi betonski zid visine 3 metra kojeg je izgrdila Turska tako da ne mogu ući u Tursku, niti se mogu vratiti u svoje domove, jer su porušeni i na tim područjima je rat“.

POSJETA BOLNICI

„U Četvrtak, 6. Aprila, posjetili smo jednu od improvizovanih bolnica u kojim su smješteni ranjeni civili. Bolnice nemaju kreveta a oskudne su i u lijekovima i drugim sanitarnim materijalima. Nakon što smo se uvjerili u tešku situaciju u bolnici, ponudili smo svoju pomoć. Zamolili su nas da im obezbijedimo osnovne prehrambene namirnice kako bi imali hranu za bolesnike. Nismo puno ni razmišljali, odmah smo donijeli odluku da intervenišemo. Na prijedlog direktora Emmausa Hamzalije Okanovića da Emmaus plati račune u marketu a da po povratku u Bosnu Medžlisi uplate na njihov račun po 200 km, što smo i uradili“.

KONVOJ

„Istog dana u 15h stigao je jedan dio konvoja od 7 kamiona, među tim kamionima bila su dva sa našeg medžlisa, Srebrenik. Nakon što su kamioni ušli u krug logističkog centra, dva kamiona su hitno poslata na istovar, što nam jasno poručuje o teškoj situaciji u Reyhanliju i šatorskim naseljima koji isključivo zavise od humanitarne pomoći. Nešto oko 22h i 30 minuta stigao je i drugi dio konvoja, svih 16 kamiona sa humanitarnom pomoći koje su prikupili stanovnici muftijsta Tuzlanskog, a među njima i stanovnici medžlisa Srebrenik. Kamioni su stigli na svoje odredište u Reyhanli, grad na jugu Turske, gdje su svi kamioni istovareni u logistički centar IHH“.

POVRATAK KUĆI
„Sutradan u ranim jutarnjim satima imali smo let za Istanbul, a sljedećeg dana iz Istanbula smo imali let za Sarajevo gdje smo stigli oko 11h“.

UTISCI?

„Svi utisci se ne mogu opisati, sretan sam što sam bio dio tima koji je organizirao akciju na području našeg medžlisa za narod Sirije, a zatim i učestvovao i u pratnji konvoja koji je dostavljao brašno, ulje i pelene narodu Sirije, koje smo mi prikupili na području našeg Medžlisa. Humanitarna akcija je zaista bila i više nego potrbna i samo možemo žaliti što nismo učinili još više napora da humanitarna akcija bude još uspješnija. Ovaj narod se nada završetku rata i povratku u svoje domove. Mnogi još ne znaju za svoje članove porodica. Nemaju nikakvu komunikaciju. Oni koji su ostali u Siriji ne mogu ući u Tursku, žive u šatorskim naseljima. Život ovih ljudi je ispod svakog dostojanstva. Kada su čuli da smo iz Bosne, oči su im bile pune suza, i odmah su upitali za stanje u BiH. Znaju za našu patnju koju smo proživili, a kako jedan od njih je usporedi sa njihovom patnjom. Ono što me posebno pogodilo jeste posjeta jetimima. Nisam mogao skriti suze. Velika tuga. Ovaj susret je bio posebno dojmljiv. Mnogi od njih su ostali bez oba roditelja. Sirija je postala zemlja sa najviše jetima-siročadi“- ističe Jasmin-ef. Begunić.

NOVI PROJEKTI

„MFS Emmaus planira pokrenuti akciju: spasimo jednu porodicu iz šatora i sagradimo im svi zajedno kuću. Kuća koja bi mogla zadovoljiti minimalne uslove za život jedne sirijske porodice, bila bi oko 50 metara kvadratnih, a cijena takve kuće sa svim radovoma tj. ključ u ruke je 9500 dolara odnosno oko 16000km. Kao koordinator za socijalnu brigu i kao svjedok činjeničnog stanja na terenu u Reyhanliju predlažem da se i ova akciju podrži i da naš Medžlis, kao i svi drugi Medžlisi, sa svojim građanima obezbijedi sredstva za jednu kuću. Kuće bi se pravile u Siriji i na svakoj kući bi stajao natpis njenog donatora. Planirano je da se pokrene izgradnja bosanskog sela. Oko pokretanja ove akcije tražit će se saglasnot muftije Tuzlanskog“.
ZA KRAJ...

„Na kraju mogu konstatovati da je ovaj humanitarni konvoj došao na pravo mjesto i u prave ruke i onima kojima je namijenjen“- ističe Jasmin-ef. Begunić.

Molimo Allaha da nagradi sve one koji se bore da pomognu narod Sirije, a njima da Allah olakša i povrati ih na njihova ognjišta, da rat što prije stane. Amin!